Over Mij

Consumentenpsycholoog | Patrick Wessels

Ik ben Patrick Wessels en blog hier over consumentenpsychologie. Ik combineer nieuwsberichten, wetenschappelijke artikelen en praktische tips, om daar vanuit de consumentenpsychologie  dieper op in te gaan. Wat beweegt consumenten, waarom nemen ze bepaalde beslissingen en hoe kun je jezelf gelukkiger consumeren?

Wetenschappelijke basis

Mijn master Economic & Consumer Psychology aan de Universiteit Leiden vormt de basis voor mijn kennis over consumentenpsychologie. Diverse boeken en wetenschappelijke artikelen (Journal of Consumer Research & Journal of Consumer Psychology) vormen daar een waardevolle aanvulling op, die me in staat stelt de theorie te combineren met wat er in de praktijk gebeurt, voorvalt en ontstaat. Het is vooral de combinatie van marketing en psychologie die me aanspreekt. Mijn bachelor International Business & Management aan de Universiteit Maastricht legde een fundament met kennis over marketing, om dit vervolgens psychologisch verder uit te bouwen.

Online kennisdeling

Mijn blogartikelen zijn gericht op kennisdeling, waarmee ik mijn interesse op een waardevolle manier probeer te implementeren en uiten. Ik ben daarnaast werkzaam als schrijver van SEO teksten, als zelfstandige onder de naam Wessels Teksten. Uiteraard verwerk ik de psychologische concepten en inzichten bewust en soms onbewust in de teksten die ik schrijf, waardoor beide disciplines op een mooie manier samen kunnen komen.

rtl-nieuwsrtl5Consumentenpsycholoog RTL Livenpo-3rtv-utrecht

Telegraaf 150nrcConsumentenpsycholoog ADnutrouw

sante  flairpakhuisdezwijgerwrrrijnijssel

Samenwerkingen en activiteiten

De afgelopen tijd werkte ik mee aan uitzendingen voor RTL LiveRTL Nieuws & RTL ZGalileo op RTL5 en Lauren! Vuurwerk! op NPO3 en gaf ik een kort interview aan CampusTalk bij RTV Utrecht. Bovendien werd ik bijvoorbeeld genoemd in artikelen in het AD, TrouwNRC Handelsblad, het Parool (alleen gedrukt), Santé Magazine (alleen gedrukt), het Nederlands Dagblad, op Nu.nl en schrijf ik met enige regelmaat artikelen voor Frankwatching.com en Marketingfacts.nl. Ik sprak in Pakhuis de Zwijger mee tijdens Als Warme Broodjes van YouthFoodMovement Nederland en Weten is nog geen Doen in samenwerking met de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid en gebruik de samenwerkingen graag om zoveel mogelijk kennis te delen.

Bovendien verzorg ik gastcolleges en lezingen, zowel op universiteiten, hogescholen en ROC’s als bij diverse organisaties. Ik blog over hoe consumenten zichzelf gelukkiger kunnen consumeren op basis van psychologische inzichten over ons consumentengedrag.

Contact en mogelijkheden

Net als ik een obsessieve fascinatie voor consumentengedrag en de psychologie van onze aankoopbeslissingen? Neem contact op via het contactformulier of bekijk eerst eens mijn LinkedIn-profiel.