Gisteren vertelde ik presentatrice Shelly over enkele verkooptrucs die verkopers regelmatig inzetten. Ik legde haar uit hoe we bijvoorbeeld geneigd zijn om voor de middelste optie te kiezen wanneer we wat onzeker zijn over het product. Daarnaast lichtte ik toe hoe een eerste (op het oog) irrelevante vraag helpt de kans op een ‘ja’ op de volgende vraag te vergroten. Bekijk hieronder de verschillende fragmenten die werden uitgezonden.
1 ster * – Eenvoudig toe te passen, begrijpelijk zonder enige achtergrond
Dit zijn de getoonde fragmenten op een rijtje:
- Allereerst leg ik Shelly uit over de verkooptechnieken
- Daarna test ze het middelingseffect
- En uiteindelijk de foot-in-the-door techniek
Artikel met plezier gelezen? Like me op Facebook en lees wekelijks slimme psychologische tips die je direct kunt inzetten. Geen artikel meer missen? Abonneer je dan op de nieuwsbrief, zodat je iedere vrijdag de artikelen van die week ontvangt.
No Comments